~Sertai Saya~

Thursday, July 16, 2009

PerKara Hitam Yang Tak Mahu Berulang Lagi..

Assalammualaikum buat para sahabat serta pengunjung blogku ini..apa yang aku mau coretkan di sini sebagai luahan aku supaya perkara hitam yang lepas tidak berulang lagi..aku fobia saat mendengar orang bercerita rumah tu dipecah masuk..rumah ni dipecah masuk..cukuplah dengan pengalaman yang pernah aku lalui dulu semasa menetap di hostel rumah kedai Taman Tasik Utama UTeM..aku mohon supaya ianya jangan berulang lagi terhadap diriku..aku dah serik..betapa seksanya fobia tersebut sampaikan fobia untuk masuk ke bilik menjelang malam..http://www.emocutez.com

Oklah berbalik kepada tujuan asal..di sini aku nak menceritakan apa yang berlaku dan khabar yang aku terima daripada jiran hadapan rumahku kini..Memandangkan hari ni aku balik kul7 mlm, sebaik saja aku park kereta kancilku di rumah sebelah yang kosong dan aku mau masuk ke rumah, jiran rumah di hadapan memanggil aku supaya tunggu sebentar...dalam hatiku tak sabar nak pergi ke bilik untuk merehatkan diri..aku menanti dalam sabar walaupun ada sedikit marah di situ..

Alangkah terkejutnya diriku dan Siti saat jiranku bertanyakan kepadaku samada pada malam semalam aku ada mengunci keretaku atau tidak..siapa yang tak terkejut bila org bertanyakan sedemikian..jiran aku yg bernama Nabila dan Siti mengatakan alarm kereta ku berbunyi sehingga ia diberhentikan oleh polis yang datang menyiasat..kebetulan rumah mereka baru sahaja dimasuki penyangak mana yang tak berhati perut(setan itu penyangak..mat ganja gamaknya ataupun yang sememangnya dah sangap nak masuk rumah perempuan bahasa kasarnyahttp://www.emocutez.com).. yang cuba masuk ke rumah tersebut dengan hanya menggunakan kad untuk membuka pintu..durjana sungguh makhluk yang cuba memecah masuk itu..

Aku tau betapa takutnya hendak tidur bertambah lagi apabila empunya diri yang berdepan dengan penjenayah, pasti terbayang2 maupun terngiang2 pergerakan si penjenayah..http://www.emocutez.comyang penting syukur Alhamdulillah semuanya berada dalam keadaan selamat..

Oklah cukup dulu luahanku kali ini sebagai renungan bersama..terutama para wanita sekalian yang duduk menyewa bersama rakan2 haruslah diingat supaya sama2 mengingatkan antara satu sama lain supaya menyelak setiap pintu yang sedia ada..pintu grill dan tingkap haruslah dikunci selalu demi keselamatan bersama..Ingat tu rakan2..malang tidak berbau..http://www.emocutez.comjangan biarkan hidup anda menghadapi fobia yang sama..http://www.emocutez.com
Sekian dulu..Wassalam..http://www.emocutez.com

1 comment:

  1. Assalamualaikum..

    Saya dulu pernah melalui peristiwa macam ini
    ketika belajar di salah satu negeri di utara semenanjung..

    Sebelum itu,gi bilik member..biasa la,duduk di hostel,banyak la aktiviti nak wat macam tengok cerita sampai pagi..

    Sampai kat bilik,tido terus..letih tambah lagi ngan mengantk plak tue..

    Cam satu tike tue,terasa ada tangan amek hendphone kat sebelah bantal..biasa letak kat sebelah bantal je sbb senang nak bangun pagi.. memula wat rilek je sebab ingat ke member satu bilik yang ambil..rasa tak sedap hati,bangun dan kejutkan member tanya member dai ada ambil ke tak..tengok keliling,pintu bilik pula terbuka..

    Em..pendekkan cerita la ya..

    Dapat detect sapa yang curi telefon tue..sampai kejar ketika orang lain sedang elok je tido, dalam pukul 4pg lebih kat kolej-kolej membawa kat padang..em,nasib baik la x kena tikam ngan pisau..dua blok kolej kediaman turun ketika tue..

    So,kunci la pintu selepas keluar ya..

    ReplyDelete

~DiRiKu & Rakan-RakAN SeangKatAN~

SiLa LiHat JuGa...

Blog Widget by LinkWithin

~MEnJelanG UlangTahun AhLi KeLuArGa SaYa~

Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker