~Sertai Saya~

Monday, December 15, 2008

Mari kita ketawa....

Mengapa kita harus ketawa??? Petikan dari piasau.com, ketawa menunjukkan bahawa kita sedang gembira atau berfikir sesuatu yang lucu dan sekaligus meminggirkan semua kesedihan yang ada didalam hati kita dan melupakan seketika masalah yang kita hadapi sambil mencari jalan penyelesaian untuk masalah itu.

Ketawalah kamu selama mana kamu mampu ketawa kerana dengan ketawa itu dapat mengubat hati yang berduka dan sedih..Dalam ketawa, perkara negatif yang difikirkan dapat dilupakan seketika...Syukur aku dikelillingi rakan-rakan yang sentiasa membuat aku ketawa..Sesekali dapat menyakat dan ketawa bersama tak terasa sekeliling berada dalam keseorangan. Terasa hidup ini sentiasa ceria dan gembira selalu..Walaupun ada masanya dalam ketawa itu ada 'pedas'nya atau 'makan dalam'nya.hehehhe...Kepala yang sesak dengan memikirkan hal2 sekeliling dapat dilupakan seketika...Tanpa ketawa dunia tidak akan disinari dengan keceriaan..Sesungguhnya ketawa itu bisa membuat dunia yang selama ini gelap tidak bersuluh..terang seceria mentari yang terbit dari ufuk Timur.

Sepanjang program Infosys Foundation Programme ni(wah...xsangka lagi 5 hari nak habis program ni dari tarikh aku create blog ni)..antara rakan2 yang bisa buat aku tak kering gusi ialah kema, najua, siti salmiah(siti), hazwani(wani) & dila...xlupa kak lia & erni fadilah omardin(eni)..huhhu...tapi paling banyak buat aku ketawa kema n the gang le...sekali buat lawak pecah perut dibuatnya dan juga kelas ni bising dengan gelak ketawa kitorang je..Tapi dalam ketawa aku sentiasa beringat...tak boleh terlalu gembira nanti kita akan bersedih...orang selalu berpesan..jangan sentiasa seronok sangat, nanti tanpa disedari kita akan bersedih...

Jadi...beringatlah selalu dalam hidup ini...ketawa merupakan terapi yang baik dan memberikan kesan positif yang baik..tapi jangan terlalu banyak ketawa..nanti gelap hati..

cukup dulu cubaan pertama ku menulis blog..akan kucuba perbaiki dari semasa ke semasa...salam untuk semua..

3 comments:

  1. heppp.... spe siti salmiah tu??????
    cm slh owang jekkk..
    huhuhuhuuuu
    :)

    ReplyDelete
  2. haha..korg mmg slalu gelak pun..
    bkn siti salmiah la kak mai..
    siti salbiah a.k.a sally..
    hehe
    http://syiedacomei.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. huhu..k.mai pun ske wat org ketawa gak bile kuar loghat perok k.mai tu..huhu..

    ReplyDelete

~DiRiKu & Rakan-RakAN SeangKatAN~

SiLa LiHat JuGa...

Blog Widget by LinkWithin

~MEnJelanG UlangTahun AhLi KeLuArGa SaYa~

Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker