~Sertai Saya~

Tuesday, July 21, 2009

MU vs Malaysia..Pengalaman Pertama..

Assalammualaikum dan Bismillahhirrahmanirrahim..pembuka bicara..apa yang ingin aku utarakan di sini adalah merupakan pengalaman pertamaku menonton perlawanan bola sepak antara pasukan bola sepak yang paling gah di dunia iaitu Manchester United(MU) yang telah mengadakan Asia Tour 2009-Malaysia,Indonesia,China,Korea...

Hari Sabtu(18-7-09) yang lepas aku bertolak dari Seremban menuju ke Stadium Bukit Jalil untuk menonton perlawanan bola sepak di antar MU menentang Malaysia..aku,Siti,Mr. Z & 2 org lagi adik2nya bertolak dari Seremban lbih kurang hampir pukul 2 ptg dan kami tiba hampir pkul 4 ptg..

Punyalah ramai manusia, itupun nasib baiklah kami datang awal kalau tidak mau berhimpit2 masuk..dalam pukul 4 ptg kami masuk ke dalam stadium untuk memilkih port yg sesuai supaya lebih jelas setiap aksi yang bakal ditonton..tiket paling rendah berharga RM 58 manakala yang paling mahal berharga RM300 ke atas..tiket2 mahal ni duduknya di bahagian bawah di mana port yg paling dekat untuk menonton para2 pemain MU & Malaysia..kebanyakannya dibeli oleh warga Singapura dan Brunei pada pandanganku..

Oklah..malas nak bebel panjang sila lihat gambar2 di bawah antara aksi2 yang sempat dirakamkan untuk tatapan bersama..

Photobucket

5 tiket MU

Tiket kami yang berharga RM 58 seorang..http://www.emocutez.com

Photobucket
puluhan ribu pengunjung berpusu2 menuju ke pintu masuk stadium..

Photobucket
Antara koleksi baju Manchester United(M.U)http://www.emocutez.com

Photobucket
Salah satu t-shirt yang terdapat tandatangan para pemain M.U..http://www.emocutez.com

Photobucket
Acara pembukaan dimulakan dengan persembahahan daripada pasukan pancaragam yang dilantik..persembahan yang menarik dan mantap..

Photobucket
Ribuan peminat M.U menanti dengan sabar para pemain kesayangan mereka beraksi di padang..panas tidak menghalang mereka dari terus menonton dalam jarak paling hampir..
http://www.emocutez.com

Photobucket
Para pemain Malaysia muncul awal 15 minit sebelum jam 5 petang untuk sesi memanaskan badan..

Photobucket
Saat kegilaan bermula..apabila kesemua pemain M.U muncul di padang untuk sesi memanaskan badan..http://www.emocutez.com

Photobucket
Saat2 minit terakhir MU menentang Malaysia..akhirnya Malaysia tewas kepada M.U dengan gol sebanyak 3-2..Malaysia-2 gol,M.U-3 gol..

Photobucket
Saat para pemain M.U mengelilingi padang setelah disarungkan medal untuk setiap seorang..

Acara tamat pada pukul 7.30 malam...syukur..Alhamdulillah setelah selesai kami pulang dalm keadaan selamat walaupun bersesak2 dalm ribuan pengunjung sebelum menuju ke kereta..syukurlah hidung aku ni tak sensitif sangat masa berhimpit2 tu kalau tak jadi kontroversi plak aku muntah dalam bersesak2 tu...http://www.emocutez.comhuhuhu..ok..cukup dulu kali ini..itu antara pengalaman menonton M.U buat pertama kali di depan mata mungkin juga yang terakhir..walaupun aku bukanlah kaki bola ia tetap meninggalkan kenangan buat aku..

Sekian dulu..Wassalam...http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com









1 comment:

  1. bestnye kak mai... nnt soh kak ct upload gambar cepat2 eh..

    ReplyDelete

~DiRiKu & Rakan-RakAN SeangKatAN~

SiLa LiHat JuGa...

Blog Widget by LinkWithin

~MEnJelanG UlangTahun AhLi KeLuArGa SaYa~

Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker