~Sertai Saya~

Saturday, May 2, 2009

FiLeM 'CoMinG SooN' ++ Jalan2 JJ IpOh

Salam buat sahabat2ku..setelah hampir 2minggu meninggalkan alam penulisan blog..kini aku bangkit semula untuk penulisan seterusnya..apa yang ingin dikongsikan ialah pengalaman jalan2 kat jj ipoh Rabu lepas dengan menonton filem 'Coming Soon' dari Thailand.

Filem ini ber'genre' seram..aku p tgk sorang2 je..alah..nnt masuk panggung ramai gak orang..bukan kali pertama aku menonton cerita seram kat wayang..sebelum ni pun aku nonton cita 'Congkak' & 'Long Khong' sorang2..kwn semua..jauh..nak buat mcmnakan...aku je balik ipoh time tu...
Bermulalah perjalanan dan halatujuku....bermula dari rumah aku menuju ke JJ...Mula2 tu fikir gak nak parking keta katne..maklumlah dah mula parking berbayar..last2 dah sampai depan jj..aku tekad parking dlm kwsan jj..kalau x cuba mesin parking tu bila lagikan..setelah diteliti parking berbayar tu berkuatkuasa 1 May 2009 di seluruh shopping complex JJ di seluruh Malaysia..
Ini adalah sampel kad parking..di mana tarikh dan waktu aku masuk ke jj..parking jj 2jam pertama free utk member jcard dan seterusnya hanya dikenakan RM1.kalau xsilap akulah..huhuhuh

Dah selesai parking, aku masuk ke dalam JJ..terus pergi tengok tiket wayang..niatku nak menonton filem 'Naak'..tapi frust..TGV xambik filem ni..akhirnya setelah meninjau papan2 iklan disekitar panggung aku memutuskan untuk menonton filem 'Coming Soon'(Thai)...Di bawah cover utk cerita tersebut..Nak tau sinopsisnya..sebentar lg..huhuh..lpas dah beli tiket around 12pm..aku turun ke food court JJ untuk menikmati donut 'Big Apple' yang dah lama aku idam2kan...walaupun ni bukanla first time..tapi ni sebab first time beli kat JJ Ipoh..teruja rasanya nak masuk food court yang telah berubah wajah dan lg happening...aku pun keliling dulu donut2 tu untuk memilih donut mengikut seleraku dan air....setelah itu aku memilih 2biji donut..choclatino + cappucino donut..yummy...yummy..turut serta air kopi "Americano"...pahitnya bila dah makan bersama donut walaupun hakikatnya manis..dah manis bertemu manis...airnya pun jadi tawaqla(tawar)...hohhoho



Gambar ke3 diatas inilah rupa food court JJ Ipoh yang baru setelah diubahsuai..ok ..setelah aku membayar apa yg aku inginkan aku pun dudukla lepak sebelum menanti waktu tayangn 1.30ptg..sambil mengadap nota usahawan..huhuh...dari berjalan xtentu hala..baikla manfaatkan masa terluang...yeeeha...



Tiba 1.30pm..aku masuk panggung..agak ramai...tiba wayang mula bermain di skrin..mula2 babak seorang budak menangis kerana telah diikat dan disedari abang dan kakaknya telah mati ditepinya..mereka ditempatkan di 1 pondok buruk...budak itu berada dalam ketakutan setelah bunyi pintu dihempas2..pintu terbuka dan budak itu telah menyorpk di dalam almari untuk mengelakkan diri dari ditangkap oleh perempuan kurang siuman itu atau kasarnya 'gila'..namun bdk itu tdk juga selamat setelah dikesan dalam almari..bdk tersebut cuba melkarikan diri melalui lubang yg terdapat pd rmh tersebutnya..tetapi malangnya tidak dapat memboloskan diri.akhirnya dia ditangkap dan diikat..setelah sedar..perempuan gila itu..menyuruhnya makan..tapi tambah menakutkan apabila kelihatan sepasang bdk yg turut diikat dengan matanya telah tiada kerana telah dkiuarkan oleh prempuan itu..

**Sebenarnya cita ini adalah cita sebenar yang diadaptasi untuk difilemkan**Kiranya dalam cita ni ada cita disebalik cita...

Sambung adegan seterusnya..akhirnya org kampung merempuh rumah tersebut untuk mencari kanak2 terbabit..akhirnya perempuan gila itu dapat ditangkap..apa yg terjadi pd bdk td?..malangnya..matanya telah dikorek dgn benda tajam..dan dia mnjadi buta sebagaimana bdk2 yg terperangkap di situ...perempuan gila td akhirnya digantung oleh penduduk kampun sebagai hukuman..tetapi telah dapat diselamatkan oleh pihak polis dan dia ditempatkan di rumah sakit jiwa.Perempuan itu sebenarnya telah kematian anak2nya di dalam 1 kebakaran..dan sebagai balasan dia telah menangkap kanak2 sekitar sebagai membalas dendam utk turut sama mengalami keperitannya..(Ini adalah coretan kisah sebenar)

Di sebalik cita ini...apa yg berlaku tadi telah difilemkan oleh 1 company perfileman..tetapi sebaik sahaja babak di mana perempuan tersebut digantung sesiapa yang menontonnya akan menjadi mangsa kepada perempaun yang melakonkan watak tersebut kerana ia mati dalam melakonkan watak tersebut...bagaimana ia mati dan puncanya..anda tonton sendiri di pawagam..di dalam cita itu lakonan td diadaptasi dalam wayang bertajuk 'Revengeful Spirit-Roh Kejahatan'...kiranya..pelakon yg memegang watak digantung dirinya yang bertindak membalas dendam tehadap para pelakon dlm "Coming Soon" ini..berikut antara babak2 dlm filem ini...
Endingnya..tontonla ye..cerita boleh dilatakan seram...tapi sepanjang aku tonton x setakut aku menonton 'Jangan Tegur'...mamat sblah aku plak sampai terangkat2 kaki do menekup muka..hahah..xdela kau nak katakan diri aku berani mana..cuma...kalau ttup sangat melepas plak adegan2 lain...Setelah selesai menonton aku segera pulang untuk menunaikan kewajipanku yang seterusnya...

Ok..cukup dulu setakat ini..nanti akanku nukilkan lg coretan ku di sini...

No comments:

Post a Comment

~DiRiKu & Rakan-RakAN SeangKatAN~

SiLa LiHat JuGa...

Blog Widget by LinkWithin

~MEnJelanG UlangTahun AhLi KeLuArGa SaYa~

Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker
Daisypath Vacation Ticker